Skip to main content

Mid year freak out book tag

Image result for mid year 
Първата половина от 2018г. вече е към края си. Затова реших да направя този книжен таг, с който да споделя някои от прочетените от мен заглавия. Доволен съм от книги, които прочетох, изпълних едно от желанията си - да чета съвременни български автори. Имам и още няколко, които съм сигурен че ще постигна. Този таг от видях от някои чуждестранни книжни блогъри и влогъри, които са го правили предишни години. От българските за тази година го засякох при Криси от Diagnosis: Abroad. От моя страна искам да отбележа Нина от Wanderbook, Кали от A Court of Books and Magic и Вичи от Vichi's Magic Place In The Big Amazing World

Най-добрата книга, която си прочел до сега за 2018г.
Изборът не е никак лесен, защото прочетох разнообразни книги, някои от които ми харесаха страшно много. Най-добрата книга за 2018г. до сега, която прочетох е "Ние срещу всички" от Фредрик Бакман. Може да сте забелязали, че много обичам творчеството на Бакман особено последните му две книги.
 
Най-доброто продължение, което си прочел до сега за 2018г.
За да не казвам отново "Ние срещу всички" ще избера другия претендент, а това е "Орденът на ясновидците" на Саманта Шанън. В пъти по-добра е от първата и ви я препоръчвам, ако сте се спрели след "Сезонът на костите" Нямам търпение да прочета следващата книга от поредицата, защото след тази имам големи очаквания.
 
Най-очакваната книга за втората половина на 2018г.
Тук ще оставя линк към публикацията ми за книги, които нямам търпение да излязат.

Книга, която те е изненадала най-много
"Летящата планета" на Александър Ненов не е типичният жанр, който чета, но ме изненада приятно и дълго време ще я помня и препоръчвам. Идеята е оригинална и те провокира да се замислиш за Земята и човечеството.

Книга, която те е разочаровала
Най-голямото ми разочарование е "В дворците на Кносос" от Никос Казандзакис. Очаквах да е една интересна версия на мита за Тезей преплетен с древно гръцката действителност, но не познах. Ще споделя ревюто си на нея следващата седмица.


Любим нов автор
За да ми стане един автор любим, трябва да съм му прочел минимум две книги. Най-близко до това е Александър Ненов, но преди това трябва да прочета още един негов роман. Тъй че се надявам в скоро време да издаде още някой роман като "Летящата планета"


Нов любим герой
Той ще да е някой от Бьорнстад, но не мога да избра само един, затова ще изредя няколко: Бени, Амат. Истински образи, които ни показват какви трябва да бъдем и какви не.
 
Книга, която те е разплакала
Много рядко книга ме разплаква, все пак това не означава, че не може да ме натъжи до такава степен, че да не искам да правя нищо друго. Книгите тук са две; едната е "Аз още броя дните", а другата "Няма да получите омразата ми". Двете са по действителен случай и се отнасят за две тежки трагедии. "Няма да получите омразата ми" е свързана с най-кървавия атентата в Париж, а "Аз още броя дните" е за невъзможната любов по време на Сараевската обсада.

 
Книга, която те е накарала да се усмихнеш
Love&Gelato една от най-приятните и забавни книги, които прочетох. Историята е лека, пренасяща те между италианските улици, а героите са саркастични тийнейджъри.

Любимо книжно ревю, което си написал тази година
Не мисля, че имам такова. Старая се за всяко ревю да се получи добре и да бъде полезно. Дори ревютата на книги, които не са ми харесали пак са ми любими


Най-красивото издание, което си си купил тази година.
"Фантастични същества и къде да ги намерим" изданието е с твърди корици и невероятно оформление, от вътре с орнаменти. Би стояло зашеметяващо на всяка лавица.

Коя книга трябва да прочетеш до края на годината?
Те са две и двете са от задължителната литература за 12 клас - "Тютюн" и "Железният светилник". Най-вероятно ще ги прочета през лятната ваканция. Други задължителни книги нямам, защото купчината ми от непрочетени книги се стопи.

Comments

  1. Много харесвам "Сезонът на костите" и "Орденът на ясновидците", но за съжаление следващите книги няма да бъдат издадени на български. Много съм разочарована, че издателство Сиела взеха това решение.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Разбирам те и аз съм на същото мнение

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Аз още броя дните от Георги Бърдаров - историята на "Сараевските Ромео и Жулиета"

Аз още броя дните Автор: Георги Бърдаров Издателство: Сиела Издадена: 2016г. Страници: 182 Цена: 14лв. Линк към Goodreads „Аз още броя дните” е книгата, победител в конкурса на БНТ за дебютни романи „Ръкописа”. Гледал съм първите епизоди от предаването, защото ми беше интересно и мога да кажа, че това е едно от най-смислените реалитита. Успехът на книгата е все известен и е спечелила много български литературни награди.  Май 1993г. обсадата на Сараево продължава вече повече от година. Двама влюбени младежи са едни от малкото запазили доброто у себе си. Давор е християнин, а Айда мюсюлманка. Това е причината поради, която хората неодобряват връзката им. Напрежението и разрухата в града ги подтикват да предприемат рисковано бягство. Двадесет години по-късно един българин и един сърбин разговарят и под влиянието на алкохола излизат мрачните тайни от миналото за една братоубийствена война.  Жанрът преплита минало и настояще. Стилът на „Аз още броя д

Довиждане февруари

Чудех се какъв пост да напиша тази седмица, за да не прекъсвам традицията ми всяка седмица да публикувам по веднъж. В крайна сметка се спрях на нещо като обобщение на прочетените от мен книги през февруари и написаните ревюта. Доволен съм от трите книги, които прочетох през месеца. Ако ме следите вероятно знаете кои са, но с няколко думи ще споделя впечатленията си от всяка. Прочетено "Сезонът на костите" от Саманта Шанън -  дълго врем тази поредицаме очакваше на рафта, докато не остана едно от малкото неща там. Оценката ми за тази книга е 4/6. Романът ми стори твърде объркващ и сложен с много герои без ясна цел. Въпреки това след като започнах "Орденът на ясновидците" разбрах, че всичко от първата книга е необходимо, за да се издигне основата на една невероятна поредица.  "Орденът на ясновидците" от Саманта Шанън - едно от най-добрите продължения, които съм чел. Много динамична с много изненади, детайлно описана обстановка с интригуващи

Да опитомиш сокол - многопластов български роман

Да опитомиш сокол Автор: Невяна Христова Издадена: 2017г. Издателство: Бард Цена: 17,99лв. Страници: 415 „Да опитомиш сокол” е поредната книга от български автор, която прочитам и ми харесва. Натъкнах се на книгата още, когато я издадоха през 2017г., ако не се лъжа беше към края на годината. Казах си, че трябва да я прочета, едната причина беше, че е от български автор, а втората обстановката, в която се развива действието , звучеше точно като за мен.  В романа се проследява живота на Франк и неговото пъстро семейство. От една страна рода на майка му от България, а от друга дядо му от Шотландия и баба му от Франция. Тези разнообразни семейни линии преплетени в гените на Франк са в основата на сложната му самоличност, която иска да открие човешките истини и да се самоопознае. Сингапур, Камбоджа, САЩ, Шотландия, Франция, Англия, България Франк преминава през всички тези места, за да намери това, което търси. Това е една от малкото книги, с която с