Skip to main content

Ние срещу всички - ще ликуваме, но и ще пламнем

Ние срещу всички

Автор: Фредрик Бакман

Издадена: 2018

Издателство: Сиела

Страници: 495

Цена: 17,90лв. 

Линк към Goodreads

„Ние срещу всички” е последната книга на Фредрик Бакман, който е един от най-любимите ми писатели. От момента, в който разбрах, че „Бьорнстад” ще има продължение я очаквах с нетърпение. Изуми ме светкавично бързата реакция на издателството, имайки предвид, че още не е преведена на английски, а вече е има на български.


Виждали ли сте как пада някой град? Това и се случи с Бьорнстад след финала на хокейния сезон и напускането на града от семейство Ердал. Спортният клуб, който сплотява хората в града, е на път да изчезне поради липса на парични средства. Част от най-добрите играчи са се преместили в Хед и вече играят там, където условията са много по-добри. Всичко това ще доведе на омраза и насилие, които няма да подминат никои.

Истинска наслада е да се потопа в нов роман на Ф. Бакман. Особено ако е продължение на любимия ми. Стилът му е неповторим. През всичките близо 500стр. няма емоция, която да не изпитах. Страх от загубата, тревога за бъдещето на героите, любов и омраза към един и същи персонаж. Ще има моменти, в които ще смеете ще има и такива, в които ще плачете. Ще прочетете един ред и ще усетите топлината му, целяща да докосне сърцето ви. Всичко това е Бакман, човек, знаещ да пише за живота. Какво е живота, ако не смесица от всички тези емоции на едно? 

Второто нещо, което прави „Ние срещу всички” толкова добра книга е Бьорнстад. Това затънтено градче с малобройно население. Със своите вражди и помирения. Ако трябва да се определи главният герой от двете книги, то това ще е Бьорнстад. От една въображаема среда този град се превърна в Главен герой, от който зависи всеки един образ. Той ги събира и разделя, разкривайки всяка една частица от душата им. Радвам се, че бях един от жителите на Бьорнстад и ще се опитам да продължа да бъда, защото това създава чувство за принадлежност, това е доказателство, че група коренно различни хора могат да се обединят, за да постигнат нещо по-добро. Никога до сега не съм мечтал да живея в малък град, но ми се ще да опитам, след тридесетина година.

Като се замисля, не мога да определя най-характерното нещо за романа. Героите не отстъпват по нищо на другите елементи. Всеки един от тях е уникален сам по себе си. Това са не просто герои, а хора със своите недостатъци и силни страни. Не мисля, че има персонаж, който е едноцветен. Дори Рихард Тео, който първоначално може да намразите. Няма и да го заобичате, но ще разберете, че и той е човек, като всички останали. Освен всичките герои от „Бьорнстад” се появяват и нови като например гореспоменатия, братята Риниус и Сакел. Те са също толкова интригуващи, макар че не остава време да се опознаят, както другите герои. Относно вече познатите ни персонажи, всеки един от тях претърпява промяна и трудно може да се определи, дали е положителна или отрицателна, но не това е важното. Сем. Андершон преминават през страшно много трудности, всеки един от тях. Бени и сестрите Ович също се сблъскват с кой е правилният начин да защитят брат си. Често се загатва какъв ще бъде всеки от тях в бъдеще, но въпросът, който трябва да си зададем е на каква цена. Всеки образ има на какво да ни научи и след като приключите ще искате да прекарате още малко време с тях, защото 1000стр.(приблизително двете книги) не са достатъчни.



Мамо. Ти ме научи, че не трябва да имам мечти. Защото вместо това мога да имам цели 
 
В основата на сюжета са взаимоотношенията между героите и бъдещето на хокейният отбор. Нищо не е ясно до самия край. Действията са непредсказуеми, както и хората. Във всяка глава се случва нещо важно и изненадващо. Прочетох „Ние срещу всички” за 3 дни, защото не може да я оставиш докато не получиш утеха за състоянието на героите и бъдещето на града. По средата на книгата се появява и един от основните проблеми в книгата, актуален в момента, които авторът успява да представи по най-правилният начин. Финалът е неочакван и задоволителен. Настъпват промени за всеки герой и ни остава единствено да гадаем бъдещето им. 


Всичко те грабва и те притегля в този измислено-реален свят и ставаш един от Мечките. Ще ликуваме, но и ще пламнем. Не съществува нищо, което да ме подразни дори за секунда. Не мога да определя дали „Бьорнстад”, или „Ние срещу всички” е по-добра. Приемам ги като една книга. Препоръчвам книгите на всеки, защото си заслужават, с тях ще прекарате едни приятни, емоционални часове, които може и да не забравите. Оценката ми е ясна …
 


 

Comments

Popular posts from this blog

Аз още броя дните от Георги Бърдаров - историята на "Сараевските Ромео и Жулиета"

Аз още броя дните Автор: Георги Бърдаров Издателство: Сиела Издадена: 2016г. Страници: 182 Цена: 14лв. Линк към Goodreads „Аз още броя дните” е книгата, победител в конкурса на БНТ за дебютни романи „Ръкописа”. Гледал съм първите епизоди от предаването, защото ми беше интересно и мога да кажа, че това е едно от най-смислените реалитита. Успехът на книгата е все известен и е спечелила много български литературни награди.  Май 1993г. обсадата на Сараево продължава вече повече от година. Двама влюбени младежи са едни от малкото запазили доброто у себе си. Давор е християнин, а Айда мюсюлманка. Това е причината поради, която хората неодобряват връзката им. Напрежението и разрухата в града ги подтикват да предприемат рисковано бягство. Двадесет години по-късно един българин и един сърбин разговарят и под влиянието на алкохола излизат мрачните тайни от миналото за една братоубийствена война.  Жанрът преплита минало и настояще. Стилът на „Аз още броя д

Да опитомиш сокол - многопластов български роман

Да опитомиш сокол Автор: Невяна Христова Издадена: 2017г. Издателство: Бард Цена: 17,99лв. Страници: 415 „Да опитомиш сокол” е поредната книга от български автор, която прочитам и ми харесва. Натъкнах се на книгата още, когато я издадоха през 2017г., ако не се лъжа беше към края на годината. Казах си, че трябва да я прочета, едната причина беше, че е от български автор, а втората обстановката, в която се развива действието , звучеше точно като за мен.  В романа се проследява живота на Франк и неговото пъстро семейство. От една страна рода на майка му от България, а от друга дядо му от Шотландия и баба му от Франция. Тези разнообразни семейни линии преплетени в гените на Франк са в основата на сложната му самоличност, която иска да открие човешките истини и да се самоопознае. Сингапур, Камбоджа, САЩ, Шотландия, Франция, Англия, България Франк преминава през всички тези места, за да намери това, което търси. Това е една от малкото книги, с която с

Довиждане февруари

Чудех се какъв пост да напиша тази седмица, за да не прекъсвам традицията ми всяка седмица да публикувам по веднъж. В крайна сметка се спрях на нещо като обобщение на прочетените от мен книги през февруари и написаните ревюта. Доволен съм от трите книги, които прочетох през месеца. Ако ме следите вероятно знаете кои са, но с няколко думи ще споделя впечатленията си от всяка. Прочетено "Сезонът на костите" от Саманта Шанън -  дълго врем тази поредицаме очакваше на рафта, докато не остана едно от малкото неща там. Оценката ми за тази книга е 4/6. Романът ми стори твърде объркващ и сложен с много герои без ясна цел. Въпреки това след като започнах "Орденът на ясновидците" разбрах, че всичко от първата книга е необходимо, за да се издигне основата на една невероятна поредица.  "Орденът на ясновидците" от Саманта Шанън - едно от най-добрите продължения, които съм чел. Много динамична с много изненади, детайлно описана обстановка с интригуващи