Skip to main content

Довиждане февруари


Чудех се какъв пост да напиша тази седмица, за да не прекъсвам традицията ми всяка седмица да публикувам по веднъж. В крайна сметка се спрях на нещо като обобщение на прочетените от мен книги през февруари и написаните ревюта. Доволен съм от трите книги, които прочетох през месеца. Ако ме следите вероятно знаете кои са, но с няколко думи ще споделя впечатленията си от всяка.

Прочетено

    "Сезонът на костите" от Саманта Шанъндълго врем тази поредицаме очакваше на рафта, докато не остана едно от малкото неща там. Оценката ми за тази книга е 4/6. Романът ми стори твърде объркващ и сложен с много герои без ясна цел. Въпреки това след като започнах "Орденът на ясновидците" разбрах, че всичко от първата книга е необходимо, за да се издигне основата на една невероятна поредица. 

    "Орденът на ясновидците" от Саманта Шанън - едно от най-добрите продължения, които съм чел. Много динамична с много изненади, детайлно описана обстановка с интригуващи персонажи. Няколко дни след завършването й не ми се почваше нова книга, защото все още се чувствах като част от лондонския синдикат. Оценката ми е 6/6

    "Далечна светлина" от Софи Лагуна - една по-различна книга от предходните, но с докосваща и въздействаща история. Книгата разказва за едно по-необикновено момче и начина, по който то вижда света. Изключително емоционална книга, която поражда и тъга, и топлина. До края на следващата седмица ще напиша и подробно ревю.

    Купено 

    Първата книга, която си купих за тази година(като не броим книгата от BOPS) е "A torch against the night" от Сабаа Тахир. За съжаление поредицата "Въглен в пепелта" няма да се доиздаде на български и затова аз ще я продължа на английски. Причината поради която това е единствената книга, която съм си купил от 2 месеца насам е, че искам да намаля купчината си от непрочетени книги. Почти съм постигнал това, като са ми останали само още 2.

    Планирано 

    Както споменах искам да прочета всички книги, които вече имам. В момента чета "Играч първи, приготви се", която вероятно ще приключа до няколко дни. Другите две книги, които ще прочета през март са "A torch against the night" и "Брилянтните". За по нататък не съм мислил, защото ми се ще да започна да чета книги само на английски, за да мога по този начин да увеличавам речниковия си запас. Отворен съм за предложения за книги на английски език от всякакъв жанр.

    Надявам се да ви е харесал този леко хаотичен пост. Другата седмица петък или събота ще публикувам ревю на "Далечна светлина". В интерес на истината я прочетох още на 18, но през тази седмица нямах време, а и настроение за писане.
     Ще ми е интересно да разбера как е минал вашият февруари и какво възнамерявате да четете.

     





    Comments

    1. Напълно подкрепям идеята ти да започнеш да четеш на английски повече! Аз съм си поставила за цел абсолютно същото и за сега се радвам на доста голям успех. Бих ти препоръчала "Six of Crows" като по-динамично и епично четиво, но ако си се насочил към нещо по-лекичко, тогава "A Dreadful Tale of Prosper Redding" би ти харесала. Изключително забавна и сладка книга в духа на middle-grade жанра. От книгите, които си прочел съм чела единствено първата, ала ревюто ти за втората ме убеди да не изоставя поредицата. Успех с намаляването на tbr купчинката!

      ReplyDelete
      Replies
      1. Благодаря за коментара ти, ще проверя книгите, които ми препоръча. Радвам се, че ревюто ми за "Орденът на ясновидците" ти е харесало и че ще продължиш поредицата.

        Delete

    Post a Comment

    Popular posts from this blog

    Аз още броя дните от Георги Бърдаров - историята на "Сараевските Ромео и Жулиета"

    Аз още броя дните Автор: Георги Бърдаров Издателство: Сиела Издадена: 2016г. Страници: 182 Цена: 14лв. Линк към Goodreads „Аз още броя дните” е книгата, победител в конкурса на БНТ за дебютни романи „Ръкописа”. Гледал съм първите епизоди от предаването, защото ми беше интересно и мога да кажа, че това е едно от най-смислените реалитита. Успехът на книгата е все известен и е спечелила много български литературни награди.  Май 1993г. обсадата на Сараево продължава вече повече от година. Двама влюбени младежи са едни от малкото запазили доброто у себе си. Давор е християнин, а Айда мюсюлманка. Това е причината поради, която хората неодобряват връзката им. Напрежението и разрухата в града ги подтикват да предприемат рисковано бягство. Двадесет години по-късно един българин и един сърбин разговарят и под влиянието на алкохола излизат мрачните тайни от миналото за една братоубийствена война.  Жанрът преплита минало и настояще. Стилът на „Аз още броя д

    Да опитомиш сокол - многопластов български роман

    Да опитомиш сокол Автор: Невяна Христова Издадена: 2017г. Издателство: Бард Цена: 17,99лв. Страници: 415 „Да опитомиш сокол” е поредната книга от български автор, която прочитам и ми харесва. Натъкнах се на книгата още, когато я издадоха през 2017г., ако не се лъжа беше към края на годината. Казах си, че трябва да я прочета, едната причина беше, че е от български автор, а втората обстановката, в която се развива действието , звучеше точно като за мен.  В романа се проследява живота на Франк и неговото пъстро семейство. От една страна рода на майка му от България, а от друга дядо му от Шотландия и баба му от Франция. Тези разнообразни семейни линии преплетени в гените на Франк са в основата на сложната му самоличност, която иска да открие човешките истини и да се самоопознае. Сингапур, Камбоджа, САЩ, Шотландия, Франция, Англия, България Франк преминава през всички тези места, за да намери това, което търси. Това е една от малкото книги, с която с