Skip to main content

Гледай това - 2 препоръки за сериали, които си заслужават

Не знам дали има човек, който да обича да чете, а да не обича да гледа филмови адаптации или сериали. За това реших да споделя моите любими сериали, които бих ви препоръчал да гледате в новата рубрика "Гледай това". Ще има и втора част от този пост. Реших да го разделя на две, за да не става много дълго. За днес съм избрал само тези, които са свършили и няма да има повече сезони, защото знам, че някои хора не си падат по чакането с месеци, а по някога и години до пускането на нов епизод. Двете Тв предавания, за които ще пиша наистина си заслужават, различават са едно от друго по характер, което означава, че няма да има само един вид. Все нещо ще си харесате.

 

Zero Hour

Американски: 2013г. 

1  сезон - 13 епизода

"Съдбоносен час" както се превежда на български, е един от първите сериали, които гледах. Преди няколко години го излъчваха по FOX, от където аз го открих, а след това и изгледах за отрицателно време.
Сюжета се върти около Ханк, който е редактор на списание "Модерен скептик". Както си подсказва заглавието, той вярва само в нещата, които може да види и докаже. Един ден някой влиза с взлом в часовникарското ателие на жена му и я отвлича. Този някой се оказва световно издирван престъпник.Прибирайки се в дома си сломен, Ханк открива един странен, неработещ часовник. Той го разглобява и това, което открива е на път да промени живота му за винаги. Той поема пътешествие до различни краища на света в разрешаване на древен пъзел, който може да доведе до края на човечеството.  Междувременно малко по малко започва да разбира ужасяващата истина за себе си и за цялото си съществуване.
"Съдбоносен час" е от сериалите, които те държат напрегнат от началото до края. Само 13 епизода е, тъй че си предвидете един цял свободен ден, защото след като го започнете няма да може да правите нищо друго. Пишейки тези редове, желанието ми да го изгледам наново се пробуди и след малко ще започна. Фантастичните елементи комбинирани с наситения драматизъм те карат да настръхнеш. Всичко е една голяма загадка, която до последно стои заплетена, а всяко разкритие е по-плашещо от предходното. Освен Ханк другите герои също са много интересни някои ще ги заобичате, а другите ще ги намразите. Ще се хареса на всяка възраст, стига да харесват такъв тип.

Teen wolf 

Американски: 2011-2017

6 сезона - 100 епизода

"Teen wolf"е сериалът, който съм следил най-дълго време. Почнах го 2012г. и го гледах до последно миналата година, когато беше финалът. На български не мисля, че е преведен или поне аз не съм го засичал по никоя българска програма, но лесно може да го намерите с български субтитри, ако се нуждаете от такива. Всеки сезон е донякъде отделен, защото героите се изправят срещу нови опасности, ала това не означава, че сезоните не са свързани.
В първия сезон се разказва за това как Скот се превръща във върколак. Едно нощ той бива ухапан от нещо или някого и промените в тялото му не закъсняват. Той с помощта на най-добрия му приятел Стайлс се опитва да контролира необратимите трансформации. В същото време в училище се появява ново момиче, по което Скот си пада, но тя отново не е това, което изглежда. Прикривайки себе си от съучениците си и всички останали, Скот трябва да се научи да живее като върколак, с непрекъснато дебнещи опасности.
Всичко това е една миниатюрна част от същността на това ТВ предаване. Освен споменатите персонажи има още много, всеки от които е различен и интересен. "Teen wolf" не е точно фентъзи, а по-скоро е свръхестествен сериал. Всички същества, които присъстват имат своята предистория и произход, според мен така трябва да е, а не да се появяват същества без причина. Има много екшън и драма, от които ще останете изненадани. Друго нещо, което много ми хареса са елементите на комедия, шегите които героите си разменят ми бяха изключително забавни. Тъжните моменти също присъстват, общо взето има от всичко. За разлика от гореспоменатия сериал, този е по-подходящ за тийнейджъри, съдейки и по името. "Teen wolf" вероятно е най-любимият ми сериал или поне е в топ 2, защото първо обхваща голям период от живота на образите-гимназисти, всеки от тях се променя не само външно, но и пораства. Приятелството и семейството се показват като най-важните неща от живота им. Всеки приема безукорно другия без значение какъв е и какво може да направи. Членовете на "глутницата"(на английски е pack", затова го превеждам буквално) са готови на всичко за приятелите си. Цялата тази любов и загриженост от "Teen wolf" остави своя отпечатък у мен и може би е сериалът, който ми е въздействал най-много.

Това бяха първите ми две препоръки за сериали, които може да гледате това лято. И двата си заслужават, "Teen wolf"е по-дълъг и навлизането в средата става по-бавно, всеки сезон е интересен по своему и различен от предходния, но веднъж станали част от компанията няма да може да ги забравите. От друга страна "Zero hour" е с много по-малко епизоди и е супер динамичен, а това ще ви растърси. Хваща те от първия епизод и няма да го оставите, докато не стигнете до финала. Ако сте гледали нещо от това може да споделите мнението си в коментарите.






Comments

Popular posts from this blog

Аз още броя дните от Георги Бърдаров - историята на "Сараевските Ромео и Жулиета"

Аз още броя дните Автор: Георги Бърдаров Издателство: Сиела Издадена: 2016г. Страници: 182 Цена: 14лв. Линк към Goodreads „Аз още броя дните” е книгата, победител в конкурса на БНТ за дебютни романи „Ръкописа”. Гледал съм първите епизоди от предаването, защото ми беше интересно и мога да кажа, че това е едно от най-смислените реалитита. Успехът на книгата е все известен и е спечелила много български литературни награди.  Май 1993г. обсадата на Сараево продължава вече повече от година. Двама влюбени младежи са едни от малкото запазили доброто у себе си. Давор е християнин, а Айда мюсюлманка. Това е причината поради, която хората неодобряват връзката им. Напрежението и разрухата в града ги подтикват да предприемат рисковано бягство. Двадесет години по-късно един българин и един сърбин разговарят и под влиянието на алкохола излизат мрачните тайни от миналото за една братоубийствена война.  Жанрът преплита минало и настояще. Стилът на „Аз още броя д

Да опитомиш сокол - многопластов български роман

Да опитомиш сокол Автор: Невяна Христова Издадена: 2017г. Издателство: Бард Цена: 17,99лв. Страници: 415 „Да опитомиш сокол” е поредната книга от български автор, която прочитам и ми харесва. Натъкнах се на книгата още, когато я издадоха през 2017г., ако не се лъжа беше към края на годината. Казах си, че трябва да я прочета, едната причина беше, че е от български автор, а втората обстановката, в която се развива действието , звучеше точно като за мен.  В романа се проследява живота на Франк и неговото пъстро семейство. От една страна рода на майка му от България, а от друга дядо му от Шотландия и баба му от Франция. Тези разнообразни семейни линии преплетени в гените на Франк са в основата на сложната му самоличност, която иска да открие човешките истини и да се самоопознае. Сингапур, Камбоджа, САЩ, Шотландия, Франция, Англия, България Франк преминава през всички тези места, за да намери това, което търси. Това е една от малкото книги, с която с

Последната ми лятна ваканция и блог планове

Последната ми лятна ваканция е към своя край, а с нея и времето, в което мога да живея безгрижно и спокойно. Едно лирическо отклонение преди това, не знам дали ще пиша други лични постове, но Label-а/Етикета, който измислих много ми харесва - Лично и нетипично(не че на някой ще му пука). В тази публикация няма да говоря толкова за книги, колкото за лятото ми. На първо място правя този анализ за себе си, а на второ, за да споделя нещо лично и какви са плановете ми свързани с блога. За разлика от повечето 11 класници моята лятна ваканция започна на 13 юли, защото имахме две седмици "производствена практика". След 13 юли главното ми занимание бяха шофьорските курсове. Теорията я минах през юни, взех си листовките без грешка и се фокусирах върху по-трудната практическа част. Честно казано всички фрази и съвети, които смятах за банални от сорта на "най-важното е да си спокоен", "колкото повече караш, толкова по-добър ще ставаш", са абсолютно верни. В