Skip to main content

Орденът на ясновидците - Саманта Шанън



Орденът на ясновидците книга втора от поредицата Сезонът на костите

Автор: Саманта Шанън

Издадена: 2015

Издателство: Сиела

Страници: 538

Цена: 19,99лв.

Линк към Goodreads

 

След като завърших „Сезонът на костите” останах с малко смесени чувства за поредицата. Обикновено не купувам няколко книги от поредица на веднъж и това е единственият ми подобен случай. Ако нямах Орденът на ясновидците под ръка едва ли щеше да я прочета толкова скоро. Въпреки това мога да кажа, че не съжалявам. Ревюто ще съдържа спойлери от първата книга, затова ако не сте я прочели по-добре се върнете, когато го направите.

Бунтът на Пейдж се оказва успешен и тя се измъква от колонията заедно с другите бягащи. При попадането си в Лондон пречките започват да се появяват и изглежда, че се е преместила от един затвор в друг. Осъзнавайки състоянието си, Пейдж е готова да се бори и да се опълчи на Сцион и Рефаимите, но не е способна да направи нищо от това сама. Единствената и надежда е Джаксън, а той отказва да участва в подобни действия. Въпреки това Пейдж е решена на всяка цена, че е настъпило времето за промени.
Не мисля, че мнението ми е експертно и максимално точно, но въпреки това ще го изкажа. Според мен писането на Саманта Шанън е на много високо ниво, имайки предвид възрастта й. Тук вече се откроява и изгражда един огромен свят с щипка реализъм. В първата книга света ми се стори твърде сложен, но това е необходимост, за да може да се разгърне действието пълноценно. Ако и вие сте срещнали подобни затруднения, то при Орденът на ясновидците вече няма да ги има. Даже изпитвах удовлетворение, че разбирам всичко и успях да се потопя максимално. Обстановката са лондонските квартали. Мястото е едновременно реалистично, но и фантастично. Улиците и сградите съществуват в действителност, просто приложението им е по-различно. По този начин може да се запознаете с Лондон и различни местности. Средата е описана достатъчно добре, за да може читателите да си изградят правилна представа. За тези, които мечтаят да го посетят включително и аз е една алтернативна идея да го опознаете предварително. 

Едно от нещата, които не ми харесаха в предходната книга бяха второстепенните герои. Не предполагах, че повечето ще имат значение, но се оказа, че сгреших. Изключително доволен съм от доразвиването на персонажите. Пейдж отново има вътрешни терзания относно живота, който води и кое е правилно и кое не. Не достига веднага до някакво прозрение, а и отнема доста време и размисли. Групата от I-4 е разгледана много подробно. Обърнато е внимание на всеки герой, като се показва поведението и взаимоотношенията му с Пейдж. Всеки един от изпъква със своите позитивни и негативни черти. Освен тези герои се появяват и още много от синдиката, като всеки един е загадъчен и те провокира да се питаш дали е от „добрите”. Един от фаворитите ми е Огнена Мария, която се загатна, че е българка, а и по-напред ми хареса като образ и мисля, че ще присъства и в продължението.

Променям си мнението за сюжета от "Сезонът на костите", защото този път надмина очакванията ми. Очаквах историята да продължи по различен начин, но всъщност се случиха толкова много работи, които пък доведоха до появата на нови проблеми. Съвсем обосновано е да бъдат седем книги в поредицата, както е планирала авторката. Аз поне виждам минимум пет, защото няма как да се изясни всичко в още една книга. Още от заглавието се подсказва, че ще се появи орден на ясновидците. Тази идеята ми се стори невероятна и трепнех да достигна момента, в който ще се основе подобна организация. Книгата е претъпкана с действие и няма да може да си отдъхнете докато не я приключите. За това имайте едно наум преди да я започнете. Нови разкрития, врагове и конфликти има във всяка глава, като повечето са абсолютно неочаквани. Саманта Шанън много добре описва тези напрегнати сцени, като след по-напечените дава една глава време да си отдъхнете. Финалът е любимата ми част и в същото време тази, която може да те подлуди. След края ми се искаше да започна веднага следващата, но уви я няма преведена на български, което означава, че ще трябва да е търся на английски. 

Книгата ме държа два дни след завършването и не ми се искаше да чета нищо друго. Все още мисля за този свят и единственото, което правя е да чета неща по интернет или да слушам интервюта от писателката. Третата книга е публикувана, а има и две допълнителни новели, които ги има само в електронен вариант. Едната е „За същината на неестествеността”, а другата се разказва за живота на Пейдж, след като се присъединява към Джаксън. Определено възнамерявам да прочета и тези двете в скоро време. Не очаквах поредицата да ми хареса толкова много и ви препоръчвам да прочетете и „Орденът на ясновидците”, ако сте се спрели след „Сезонът на костите”. Оценката ми не може да е по-малко от …
   

 

 

 

 

 

Източник на изображенията 1

Comments

Popular posts from this blog

Довиждане февруари

Чудех се какъв пост да напиша тази седмица, за да не прекъсвам традицията ми всяка седмица да публикувам по веднъж. В крайна сметка се спрях на нещо като обобщение на прочетените от мен книги през февруари и написаните ревюта. Доволен съм от трите книги, които прочетох през месеца. Ако ме следите вероятно знаете кои са, но с няколко думи ще споделя впечатленията си от всяка. Прочетено "Сезонът на костите" от Саманта Шанън -  дълго врем тази поредицаме очакваше на рафта, докато не остана едно от малкото неща там. Оценката ми за тази книга е 4/6. Романът ми стори твърде объркващ и сложен с много герои без ясна цел. Въпреки това след като започнах "Орденът на ясновидците" разбрах, че всичко от първата книга е необходимо, за да се издигне основата на една невероятна поредица.  "Орденът на ясновидците" от Саманта Шанън - едно от най-добрите продължения, които съм чел. Много динамична с много изненади, детайлно описана обстановка с интригуващи

Аз още броя дните от Георги Бърдаров - историята на "Сараевските Ромео и Жулиета"

Аз още броя дните Автор: Георги Бърдаров Издателство: Сиела Издадена: 2016г. Страници: 182 Цена: 14лв. Линк към Goodreads „Аз още броя дните” е книгата, победител в конкурса на БНТ за дебютни романи „Ръкописа”. Гледал съм първите епизоди от предаването, защото ми беше интересно и мога да кажа, че това е едно от най-смислените реалитита. Успехът на книгата е все известен и е спечелила много български литературни награди.  Май 1993г. обсадата на Сараево продължава вече повече от година. Двама влюбени младежи са едни от малкото запазили доброто у себе си. Давор е християнин, а Айда мюсюлманка. Това е причината поради, която хората неодобряват връзката им. Напрежението и разрухата в града ги подтикват да предприемат рисковано бягство. Двадесет години по-късно един българин и един сърбин разговарят и под влиянието на алкохола излизат мрачните тайни от миналото за една братоубийствена война.  Жанрът преплита минало и настояще. Стилът на „Аз още броя д

Да опитомиш сокол - многопластов български роман

Да опитомиш сокол Автор: Невяна Христова Издадена: 2017г. Издателство: Бард Цена: 17,99лв. Страници: 415 „Да опитомиш сокол” е поредната книга от български автор, която прочитам и ми харесва. Натъкнах се на книгата още, когато я издадоха през 2017г., ако не се лъжа беше към края на годината. Казах си, че трябва да я прочета, едната причина беше, че е от български автор, а втората обстановката, в която се развива действието , звучеше точно като за мен.  В романа се проследява живота на Франк и неговото пъстро семейство. От една страна рода на майка му от България, а от друга дядо му от Шотландия и баба му от Франция. Тези разнообразни семейни линии преплетени в гените на Франк са в основата на сложната му самоличност, която иска да открие човешките истини и да се самоопознае. Сингапур, Камбоджа, САЩ, Шотландия, Франция, Англия, България Франк преминава през всички тези места, за да намери това, което търси. Това е една от малкото книги, с която с