Skip to main content

Какво прочетох през изминалите два месеца?


Image result for autumn
През последните два месеца минах през много неща, но сега съм напълно удовлетворен от всичко, което постигнах. Първото нещо, с което искам да се похваля е, че си взех изпита по английска език на ниво C1. Това беше, да не кажа, най-важният изпит в живота ми до сега и факта, че го минах ме прави невероятно щастлив. Също така минах два курса по основи на дигиталния маркетинг, единият е организиран от Google и е изцяло безплатен, а след преминаването му получавате и сертификат. Имайки предвид всички тези извънкласни дейности, нямах почти никакво време за четене, но все пак успях да прочета 2 книги през септември и 2 през октомври

Първата беше The Song Rising - третата книга от поредицата "Сезонът на костите" на Саманта Шанън. Говорил съм за предходните две много пъти. Беше ми много любопитно как авторката ще доразвие "Орденът на ясновидците", която беше WOW. Дали авторката оправда очакванията? 100-процентово, да. Едно от най-динамичните продължения, които съм чел. Началото е супер силно и през цялата книга се случва нещо и трепериш от напрежение, защото не знаеш нито на кого да вярваш, нито какво да очакваш. Героите са невероятни, едни от най-интересните второстепенни персонажи са част от тази книга, харесах всички и не мога дори да посоча фаворит. Въпреки това начина, по който завърши е доста несигурен. Саманта Шанън разраства все повече света на Сцион и се притеснявам дали няма да се изгуби в него. Очаквам с нетърпение 4 книга, която се очаква да излезе през 2019г., освен ако няма някакво забавяне, което вече се е случило веднъж. Ако искате да направя ревю ще се постарая да намеря време и да напиша такова.

Image result for the astonishing color of after 

The Astonishing Colour of After от Emily X.R. Pan е вторият роман, който прочетох през септември. Публикуван е тази година и прочетох хубави коментари за него. Видях го в една книжарница в София и реших да си го купя спонтанно. Резултат обаче са противоречиви чувства. От една страна начинът, по който се изказва авторката ми допадна, а в обстановката се влюбих, защото действието се развива в Тайван, а аз обичам да чета за по-различни локации. Сюжетът беше замислен много добре, идеята определено е оригинална и не е типична за YA жанр. Въпреки това изпълнението на моменти куцаше. Не знам защо, но авторката беше набутала втора типична YA сюжетна линия свързана с любов и чудене дали се харесват или не. Това ми стана досадно, защото главното действие постоянно се редуваше с ретроспекции. Ако се беше придържала към основната идея, щеше да се получи много по-добре.





"Дюи, котето от малката провинциална библиотека, което трогна света" от Вики Майрън и Брет Уитър е книга, която започнах още през септември, но я оставих на около 50 страница, защото не ми хареса. През октомври реших да я довърша, защото много български читатели я обичат и исках да я завърша, за да мога да изкажа и своето мнение. В крайна сметка не ме докосна толкова много, колкото е докоснала другите. Към края книгата наистина беше трогателна и ми въздейства, но първата половина не ми беше интересна. Главите описващи околността и щата ми бяха досадни, защото не беше нещо, което не се случва на всякъде в Америка според повечето книги(малки градчета с невероятно сплотена общност, които преминават през трудностите в живота заедно).




Image result for нещата които синът ми трябва да знае за света

"Нещата, които синът ми трябва да знае за света" от Фредрик Бакман. Няма да съм аз, ако не прочета книга на Бакман веднага след излизането. Даже се възползвах и от предложението на Сиела за предварителна поръчка с подарък. Книгата я прочетох за един ден, малко по-различна е, защото е нехудожествена литература, но все пак ми хареса. Стилът му е неповторим, а хуморът му ме е карал да се смея с глас. Скоро книга не ме е разсмивала толкова много. Препоръчвам Ви я, ако искате да прочетете нещо по-различно и забавно. Обеден съм, че ще ви повдигне настроението и ще ви накара да се усмихнете.







Какво чета в момента? - "Повелителка на реките" от Филипа Грегъри. Много ми е интересна и ми се иска да ми се отдаде възможност тази събота и неделя да напредна. За сега съм на 250 страница и определено ми харесва, надявам се, това да продължи и до края.




Comments

Popular posts from this blog

Аз още броя дните от Георги Бърдаров - историята на "Сараевските Ромео и Жулиета"

Аз още броя дните Автор: Георги Бърдаров Издателство: Сиела Издадена: 2016г. Страници: 182 Цена: 14лв. Линк към Goodreads „Аз още броя дните” е книгата, победител в конкурса на БНТ за дебютни романи „Ръкописа”. Гледал съм първите епизоди от предаването, защото ми беше интересно и мога да кажа, че това е едно от най-смислените реалитита. Успехът на книгата е все известен и е спечелила много български литературни награди.  Май 1993г. обсадата на Сараево продължава вече повече от година. Двама влюбени младежи са едни от малкото запазили доброто у себе си. Давор е християнин, а Айда мюсюлманка. Това е причината поради, която хората неодобряват връзката им. Напрежението и разрухата в града ги подтикват да предприемат рисковано бягство. Двадесет години по-късно един българин и един сърбин разговарят и под влиянието на алкохола излизат мрачните тайни от миналото за една братоубийствена война.  Жанрът преплита минало и настояще. Стилът на „Аз още броя д

Да опитомиш сокол - многопластов български роман

Да опитомиш сокол Автор: Невяна Христова Издадена: 2017г. Издателство: Бард Цена: 17,99лв. Страници: 415 „Да опитомиш сокол” е поредната книга от български автор, която прочитам и ми харесва. Натъкнах се на книгата още, когато я издадоха през 2017г., ако не се лъжа беше към края на годината. Казах си, че трябва да я прочета, едната причина беше, че е от български автор, а втората обстановката, в която се развива действието , звучеше точно като за мен.  В романа се проследява живота на Франк и неговото пъстро семейство. От една страна рода на майка му от България, а от друга дядо му от Шотландия и баба му от Франция. Тези разнообразни семейни линии преплетени в гените на Франк са в основата на сложната му самоличност, която иска да открие човешките истини и да се самоопознае. Сингапур, Камбоджа, САЩ, Шотландия, Франция, Англия, България Франк преминава през всички тези места, за да намери това, което търси. Това е една от малкото книги, с която с

Довиждане февруари

Чудех се какъв пост да напиша тази седмица, за да не прекъсвам традицията ми всяка седмица да публикувам по веднъж. В крайна сметка се спрях на нещо като обобщение на прочетените от мен книги през февруари и написаните ревюта. Доволен съм от трите книги, които прочетох през месеца. Ако ме следите вероятно знаете кои са, но с няколко думи ще споделя впечатленията си от всяка. Прочетено "Сезонът на костите" от Саманта Шанън -  дълго врем тази поредицаме очакваше на рафта, докато не остана едно от малкото неща там. Оценката ми за тази книга е 4/6. Романът ми стори твърде объркващ и сложен с много герои без ясна цел. Въпреки това след като започнах "Орденът на ясновидците" разбрах, че всичко от първата книга е необходимо, за да се издигне основата на една невероятна поредица.  "Орденът на ясновидците" от Саманта Шанън - едно от най-добрите продължения, които съм чел. Много динамична с много изненади, детайлно описана обстановка с интригуващи