Skip to main content

Прочетено през август

Image result for summer

Август е зад гърба ни, а с него и горещите летни дни, в които може да не правим абсолютно нищо. Успях да прочета разнообразни книги, за което съм доволен. Искаше се ми се да прочета с една, две повече, но имаше дни, в които четенето не ми вървеше по една или друга причина. Все пак месеца ми беше разнообразен от към жанрове, макар че нямаше книги, които да се наредят сред любимите ми.

Първата книга, която прочетох беше "Железният светилник" от Димитър Талев. Тя е част от задължителната литература за 12 клас. Прочетох я сравнително бързо, което ме изненада, защото предполагах, че няма да ми хареса.  В крайна сметка не е никак зле. Историята е написана много достъпно, сюжета е лесен за проследяване и запомняне. Главните герои са интересни и добре изградени. Хареса ми, че се акцентира върху семейството и родовите ценности, макар и в един напълно различен от сегашния свят. Действието се развива по времето на османското робство, но темите, които се засягат са свързани с националната идентично и църковната независимост. Сравнение с "Под игото" е по-лека за четене. Определено си заслужава да бъде прочетена от всеки българин.


Втората ми прочетена книга е отново от задължителните и това е втората част от "Тютюн"/ Том 2 от Димитър Димов. За тази книга мнението ми е толкова противоположно, че няма накъде повече. Написана е като съвременен роман за разлика от другите от епохата. Няма ги диалектните думи и този тип повествование, което се среща в "Под игото" и "Железният светилник". Обстановката е невероятна, всичко беше описана превъзходно. Беше ми много интересно да чета за този отрязък от време - преди и по време на Втората световна война. Главните герои са изумителни. Проследяваме цялата промяна на Борис и Ирина, която е показана без никаква преувеличеност или с опити да бъдат оправдани делата им. Ирина е един от най-добре измисляните и интригуващи образи, за които някога съм чел. Като изключим споменатото всичко останало "скапва" романа. Комунисти, политици партизани и подобни. Беше ми изключително скучно и дразнещо да чета за тях плюс това има страшно много излишни образи и подробности. Без тях романа можеше да е един от любимите ми.


"Приключенията на капитан Алатристе" от Артуро Перес- Реверте беше едно от четивата ми през август. Това е исторически роман, който наподобява атмосферата на "Тримата мускетари" само че в Мадрид. Книгата е кратка около 250стр. историята е горе-долу интересна. Динамична е, но в същото време може да е оставиш по всяко време без да се измъчваш от желанието да разбереш какво ще стане по-нататък. Идеална е за лятото, когато не ви се четат ангажиращи произведения.


Четвъртата книга е "Кажи ми три неща" от Джули Бъксбаум, която беше изборът ми за шарен август. Книгата е отново идеална за летните дни, макар че също не е кой знае колко впечатляваща. Все пак ми беше приятно, докато я четох, защото ме отпусна и макар че се засягат някои тежки теми като загуба на родител, то те не са представени по такъв начин, че да ти въздействат силно. Много ми хареса подхода използван за комуникация между героите чрез имейли и съобщения и въздействието, което оказва върху нас този вид невербално общуване.


Другите две книги, които прочетох ще ги споделя заедно, защото едната е много малка и са по-скоро допълнение към поредицата, а това са On the Merits of Unnaturulness и The Pale Dreamer от Саманта Шанън. Ако първите две книги от поредицата са ви харесали то On the Merits of Unnaturulness е задължителна за четене, защото всички способности и разновидности са разгледани подробно и ще успеете по-добре да схванете смисъла на всяка категория. The Pale Dreamer е новела и беше сравнително интересна, ако смятате да продължавате с поредицата на английски език то тогава ви препоръчвам преди това да прочетете тази новела, за да се потопите по-лесно в екшъна, който ви очаква в The Song Rising.


Това беше всичко, което прочетох през август.  Плановете ми за септември включват само една книга, която ще запазя като изненада понеже тя е изборът ми за Цветна книжна година. Ако искате да напиша ревю за някоя от споменатите книги ми кажете, понеже за момента нямам нищо готово.









Comments

Popular posts from this blog

Довиждане февруари

Чудех се какъв пост да напиша тази седмица, за да не прекъсвам традицията ми всяка седмица да публикувам по веднъж. В крайна сметка се спрях на нещо като обобщение на прочетените от мен книги през февруари и написаните ревюта. Доволен съм от трите книги, които прочетох през месеца. Ако ме следите вероятно знаете кои са, но с няколко думи ще споделя впечатленията си от всяка. Прочетено "Сезонът на костите" от Саманта Шанън -  дълго врем тази поредицаме очакваше на рафта, докато не остана едно от малкото неща там. Оценката ми за тази книга е 4/6. Романът ми стори твърде объркващ и сложен с много герои без ясна цел. Въпреки това след като започнах "Орденът на ясновидците" разбрах, че всичко от първата книга е необходимо, за да се издигне основата на една невероятна поредица.  "Орденът на ясновидците" от Саманта Шанън - едно от най-добрите продължения, които съм чел. Много динамична с много изненади, детайлно описана обстановка с интригуващи

Аз още броя дните от Георги Бърдаров - историята на "Сараевските Ромео и Жулиета"

Аз още броя дните Автор: Георги Бърдаров Издателство: Сиела Издадена: 2016г. Страници: 182 Цена: 14лв. Линк към Goodreads „Аз още броя дните” е книгата, победител в конкурса на БНТ за дебютни романи „Ръкописа”. Гледал съм първите епизоди от предаването, защото ми беше интересно и мога да кажа, че това е едно от най-смислените реалитита. Успехът на книгата е все известен и е спечелила много български литературни награди.  Май 1993г. обсадата на Сараево продължава вече повече от година. Двама влюбени младежи са едни от малкото запазили доброто у себе си. Давор е християнин, а Айда мюсюлманка. Това е причината поради, която хората неодобряват връзката им. Напрежението и разрухата в града ги подтикват да предприемат рисковано бягство. Двадесет години по-късно един българин и един сърбин разговарят и под влиянието на алкохола излизат мрачните тайни от миналото за една братоубийствена война.  Жанрът преплита минало и настояще. Стилът на „Аз още броя д

Да опитомиш сокол - многопластов български роман

Да опитомиш сокол Автор: Невяна Христова Издадена: 2017г. Издателство: Бард Цена: 17,99лв. Страници: 415 „Да опитомиш сокол” е поредната книга от български автор, която прочитам и ми харесва. Натъкнах се на книгата още, когато я издадоха през 2017г., ако не се лъжа беше към края на годината. Казах си, че трябва да я прочета, едната причина беше, че е от български автор, а втората обстановката, в която се развива действието , звучеше точно като за мен.  В романа се проследява живота на Франк и неговото пъстро семейство. От една страна рода на майка му от България, а от друга дядо му от Шотландия и баба му от Франция. Тези разнообразни семейни линии преплетени в гените на Франк са в основата на сложната му самоличност, която иска да открие човешките истини и да се самоопознае. Сингапур, Камбоджа, САЩ, Шотландия, Франция, Англия, България Франк преминава през всички тези места, за да намери това, което търси. Това е една от малкото книги, с която с