Skip to main content

Книжни придобивки през юли - най-много от цялата година

Image result for summer books

От началото на годината до сега не съм си набавял толкова много книги, колкото този месец - цели 9. За някои хора може тази бройка да е нищо, но за мен е много, защото средно на месец си купувам около 3 книги. Това е поради две причини, първата от която е, че не искам да имам огромни купчини с непрочетени книги, а втората е да не харча много пари. Едва ли в следващите месеци ще превиша тази бройка, но да видим.
Юлските ми книги може да се разделят на 4 групи - подарени по случай рожденият ми ден(вече съм пълнолетен и трябва да внимавам какво правя), закупени от промоцията на издателство "Еднорог", книги намалени на 5лв. и други. Въпреки многото книги четенето не ми върви. В началото на месеца прочетох две книги, едната ме остави в "книжен махмурлук"(по-надолу ще разберете коя), след нея започнах да чета "Тютюн" на Димитър Димов, който е от задължителната литература за 12 клас. Прочел съм първата част, но има някои работи, които не ми харесват и ту ме грабва историята, ту ми доскучава.

Подарени

Изкуството да говорим пред другите - Дейл Карнеги
Това е нехудожествена литература и е написана от един добър в тази сфера автор. Обичам такъв тип книги за приложна психология и определено ще я прочета. Вече я започнах и съм прочел първите глави, но смятам, че такъв вид книги трябва да се четат бавно част по част, за да може максимално добре да се усвои прочетеното. За сега ми харесва дава се доста информация върху определена тема, придружена с примери. Главите завършват с обобщение на казаното и с практически съвет, които може да използваме в ежедневието си. След като я прочета, може да напиша едно мини ревю и да ви споделя впечатленията си.
Изтръгнати от корен - Наоми Новик 
Знам за тази книга от много време, а и съм се натъквал предимно на положителни мнения. Все пак никога до сега не на намирах време да си я купя, може да се дължи и на липсата на желание. Добре, че имаше кой да ми е подари(след като изредих всичките си критерии за книга, която искам - "може да е фентъзи, но да не е поредица", "чета YA, но тези които ми харесват вече съм ги прочел" и т.н). В крайна сметка смятам, че това е най-добрият възможен вариант за подарък. В момента я чета, паралелно с "Тютюн", което не ми позволява да й отделя повече време, но все пак началото ми харесва.






Книги намалени на 5лв.(книгите, които сам си подарих)

Graffiti moon - Кат Кроули 
Купих си тази книга, заради цената, но това са един от най-добре употребените ми 5лв. Вече я прочетох и това е книгата, която ме държа няколко дни и нямах желание да почвам друга. Не знам дали на друг би се харесала толкова, колкото на мен, защото причината да ми хареса са малките детайли и събития свързани с героите. Определено ще напиша ревю, за да изкажа мислите си. Може да го очаквате в началото на август. 
Полулош - Сали Грийн
Някъде прочетох, че тази книга е счупила някакви рекорди на Гинес, но не помня точно какви(извинявам се за тъпото си изречение, но все трябва да спомена този факт). Мисля, че беше нещо свързано с издаването й. Резюмето ме грабна и си сформирах високи очаквания за тази книга. Идеята звучи интересно, а обстановката е точно за мен - магьосници сред Европа. Обичам магия и Европа. Тази книга ще си я запазя за по-късен етап, за да може ако ми хареса да продължа и другите две възможно най-бързо.






Книги от промоцията на изд. Еднорог

Дюи - котето от малката провинциална библиотека, което трогна света - Вики Майрън и Брет Уитър
За тази книга отново съм чел хубави мнения и добре, че бяха 50% намаление, за да си я купя. Очаквам от "Дюи" да е една топла, приятна и трогателна книга. Нея също ще я оставя за по-нататък. Ще ми се да я чета на по-хладно време, ако вали това е бонус. Най-вероятно няма да я прочета през лятната ваканция, а ще остане за есента, за да има и подходяща атмосфера.

Повелителката на реките - Филипа Грегъри
Най-накрая аз си купих исторически роман. Това го чакам от много време. Избрах "Повелителката на реките", защото по хронологична последователност тя е преди всички останали книги на Филипа Грегъри. Харесва ми факта, че главната героиня не кралица, а е по-нисша в обществото, което според мен ще е по-интересно. Тя е майка на "Бялата кралица" и ще може да наблюдавам порастването на бъдещата владетелка. Европейската история ми е интересна и предполагам, че "Повелителката на реките" е точно за мен, а авторката е една от най-добрите писателки на исторически романи.


Капитан Алатристе - Артуро Перес-Реверте
Втори исторически роман. Този го избрах, защото излизаше доста евтин 4,20лв, с намалението. Също така е малък около 250стр., което ще рече, че ще го прочета бързо не зависимо от това дали ми харесва или не. Нямам никакви очаквания за "Приключенията на Капитан Алатристе", надявам се да не ме разочарова. Представям си го като авантюристичен роман, с динамичен сюжет и забавен главен герой

 

Други

Кажи ми три неща - Джули Бъксбаум
По корицата възприемам тази книга като нещо лятно, свежо и безгрижно. За разлика от другите тази със сигурност ще я прочета до края на лятото. Не е голяма, така че трябва да си прочета задължителната литература и ще дойде ред на "Кажи ми три неща". Жанрът е YA, което беше причината да си я купя, след като я търсих в няколко книжарници, защото беше изчерпана.


The Song Rising - Саманта Шанън 
Третата книга от поредицата "Сезонът на костите". Не знам какво да очаквам. Първата книга имаше някои недостатъци, втората беше феноменална и сега ...  Преди да я подхвана ще трябва да прочета двете допълнения към поредицата, за да свикна със специфичните термини за света на Пейдж и на английски. Иска ми се да успея да я прочета преди новата учебната година, защото не знам как ще съм с времето тогава, а The Song Rising е важна книга в списъка ми.


Източник на главната снимка

Comments

Popular posts from this blog

Аз още броя дните от Георги Бърдаров - историята на "Сараевските Ромео и Жулиета"

Аз още броя дните Автор: Георги Бърдаров Издателство: Сиела Издадена: 2016г. Страници: 182 Цена: 14лв. Линк към Goodreads „Аз още броя дните” е книгата, победител в конкурса на БНТ за дебютни романи „Ръкописа”. Гледал съм първите епизоди от предаването, защото ми беше интересно и мога да кажа, че това е едно от най-смислените реалитита. Успехът на книгата е все известен и е спечелила много български литературни награди.  Май 1993г. обсадата на Сараево продължава вече повече от година. Двама влюбени младежи са едни от малкото запазили доброто у себе си. Давор е християнин, а Айда мюсюлманка. Това е причината поради, която хората неодобряват връзката им. Напрежението и разрухата в града ги подтикват да предприемат рисковано бягство. Двадесет години по-късно един българин и един сърбин разговарят и под влиянието на алкохола излизат мрачните тайни от миналото за една братоубийствена война.  Жанрът преплита минало и настояще. Стилът на „Аз още броя д

Последната ми лятна ваканция и блог планове

Последната ми лятна ваканция е към своя край, а с нея и времето, в което мога да живея безгрижно и спокойно. Едно лирическо отклонение преди това, не знам дали ще пиша други лични постове, но Label-а/Етикета, който измислих много ми харесва - Лично и нетипично(не че на някой ще му пука). В тази публикация няма да говоря толкова за книги, колкото за лятото ми. На първо място правя този анализ за себе си, а на второ, за да споделя нещо лично и какви са плановете ми свързани с блога. За разлика от повечето 11 класници моята лятна ваканция започна на 13 юли, защото имахме две седмици "производствена практика". След 13 юли главното ми занимание бяха шофьорските курсове. Теорията я минах през юни, взех си листовките без грешка и се фокусирах върху по-трудната практическа част. Честно казано всички фрази и съвети, които смятах за банални от сорта на "най-важното е да си спокоен", "колкото повече караш, толкова по-добър ще ставаш", са абсолютно верни. В

Първо впечатление за поредицата "Кралицата на здрача" от Гери Йо

От доста време не съм публикувал нищо в блога, но тази седмица се завръщам с нещо, което не съм правил до сега. Нина от Wanderbook ме покани да участвам в това блог събитие, чиято цел е да отпразнуваме годишнината от издаването на книгите на Гери Йо. Ще ви цитирам точно каква е същността на инициативата: Какво е събитието? Blog hop! Или както аз обичам да му викам - блог-подскок :D Какво е това? Поредица от постове на дадена тема, като всеки блог препраща към следващия. Например на първия ден блог А публикува интервю и прилага линк към блог Б, където на другия ден ще им пост. Каква е темата? Годишнината (всъщност 4 години), откакто авторката Гери Йо / Gergana Mitrikova спря да бъде графоман и стана автор (по нейни думи). Тя се чудеше как да отпразнува и аз се съгласих да ѝ помогна. Постовете ще бъдат за поредицата ѝ "Кралицата на здрача", за бъдещи планове и интервюта. А освен да разберем повече за творчеството ѝ, докато подскачаме насам-натам, ще научи