Skip to main content

7 любими книги от 2017г. и планове за 2018г.


Започвам последния си пост в блога за тази година. Честно казано не съм предполагал, че ще продължа да се занимавам с блогърство повече от 3-4 месеца, ала резултатът е друг, повече от 7 месеца са изминали от първия ми пост. За мен това е голям успех.
Днес ще споделя с вас любимите ми книги през изминалата 2017г. Изборът ми не беше лесен, защото все пак целта е да са само най-добрите. Опитах се да отсея фаворитите ми според жанра или някакво сходство. След доста време разсъждаване стигнах до бройката от 5 самостоятелни и 2 поредици.  YA книгите са три, като само една е типична за жанра, а другите две са по-различни. Поста ще го разделя на три части според съдържанието:
  1. Топ 5 самостоятелни книги, които прочетох през 2017г.
  2. Любими поредици от 2017г.
  3. Планове за 2018г.
 Книгите ще бъдат подредени в случаен ред, а не според това коя ми е любима, защото е ясно, че не мога да определя само една като фаворит.

Топ 5 самостоятелни книги, които прочетох през 2017г.


  • "И дъхът стана въздух" - Пол Каланити. Този мемоар ме разтърси. Едва ли има човек, който да го прочете и да не му въздейства. Това е книгата, която ме провокира най-много, защото те кара да се замислиш много сериозно за живота и човешкия дух. Книгата е тежка и трудна и не може да таиш надежда за чудо, защото краят е ясен. След като я приключиш те остава без думи... "И дъхът стана въздух" е произведение, което едновременно препоръчвам на всеки и обратното. 

  • "Сол при солта" - Рута Сепетис. Като жанр книгата се води YA, но според мен е много повече. Героите не са тийнейджъри, които по някакъв начин търсят себеопознание или любов, или приятелстов. Всичко се развива по време на Втората световна война, всеки от тях пази тайни, защото не знае на кого да се довери. Живеят под постоянна заплаха, била тя от страна на воюващите страни или от суровите студове или нищета. Едва ли някои от нас може да си представи какво им е било. Особено трагедията с кораба Вилхелм Густлоф, която е значително по-голяма от тази с Титаник.

  •  "Задръж звездите още миг" - Кейти Хан. Книгата отново е YA, но е подходяща за хора на всякаква възраст. Романът е много идеен и оригинален. Отличава се с това, че средата е утопична, но нищо не може да е съвършено. Света, героите и всичко свързано с тях е описано подробно. Изгражда се пълна представа за всичко и няма едно нещо, което да липса. Това е поредната книга, която ме остави без дъх накрая. Все още помня всичко от нея и горещо ви я преповърчам.

  • "Предимствата да бъдеш аутсайдер" - Стивън Чбоски. Това вече е типичната YA книга, която може да не се хареса на по-възрастните читатели, но въпреки това е перфектна за по-младите. Написана е под формата на писма от първо лице. Първоначално не мислех, че ще ми хареса подобно повествование, но сбърках. Написана е достъпно и ясно с автентичния изказ на тийнейджър. Влюбих се в героите, защото са много реални и ги чувстваш като истински хора, които възприемаш като приятели. На български е изчерпана, падна голямо търсене и в крайна сметка реших да я прочета на англ.език. Има и екранизация, но книгата е в пъти по-добра. Нямам написано ревю, но ако има интерес ще го направя.

  • "Бьорнстад" - Фредрик Бакман. Очаква се продължение през 2017г., но аз я възприемам като самостоятелна книга. Всичко в тази книга е прецизно написано. Обстановката е приказна, героите макар че са много всеки един от тях е показан достатъчно добре. Няма как да не заобичате поне един от героите, защото те са истински и лесно може да се препознаете в някои от тях. "Бьорнстад" се превърна в любимата ми книга от шведския автор, а следователно и в една от любимите ми книги, която карам всеки да чете.

 Любими поредици от 2017г.

  •  "Домът на мис Перигрин за чудати деца" - Рансъм Ригс.  Една страхотна поредица, която притежава всичко необходимо да бъде прочетена. Оригинална е с интересни герои и неочаквани обрати. Съчетаването на историята със снимки е един от елементите, които ме спечели. Снимките са интересни независимо от това дали са истински или не. Филмът, който е направен по книгата няма почти нищо общо. Около половината се доближава до романа, затова не си създавайте мнението спрямо филма.

     

  • "Проклятието на Воронина" - Цветелина Владимирова. Тази поредица е едно от големите ми открития през годината. Тя успя да разбие стереотипите ми относно българските автори и ми показа, че една българска книги може да е добра, колкото бестселърите по света. Не отстъпва по нищо от другите поредици и дори е по-добра. Всяка книга става по-добра от предходната, а "Благословени" е направо шедьовър.

 Планове за 2018г.

  •  Ако искате да  видите по-подробни заглавия може да погледнете предишната публикация свързана с покупките ми през месец декември. Най-вероятно в даден момент ще прочета всяка една от книгите в списъка
  • Като цяло през следващата година искам да чета по-разнообразни книги. През тази четох главно фентъзи,YA и съвременна проза. През 2018г. искам да пробвам да прочета трилъри, исторически романи. хорър и някои класики(класики си набелязвам всяка година). С изключение на класически творби, от другите жанрове не знам от къде да започна. Ако сте фенове на трилъри, исторически или хорър книги ще ми бъде от полза вашата препоръка.
  •  Плановете свързани с блога ми са писането на повече ревюта. Освен книжни ревюта искам да успея и да публикувам мои разкази или други творби(ще оставя линкове, ако се интересувате към вече публикуваните). Имам една голяма идея, която се надявам да успея да реализирам през следващата година и да споделя с вас.

Благодаря на всички вас, които четохте публикациите ми през годината. Благодаря на хората, които ме следва и във Facebook. Това значи много за мен.
 Желая ви весело посрещане на новата година.

Comments

Popular posts from this blog

Аз още броя дните от Георги Бърдаров - историята на "Сараевските Ромео и Жулиета"

Аз още броя дните Автор: Георги Бърдаров Издателство: Сиела Издадена: 2016г. Страници: 182 Цена: 14лв. Линк към Goodreads „Аз още броя дните” е книгата, победител в конкурса на БНТ за дебютни романи „Ръкописа”. Гледал съм първите епизоди от предаването, защото ми беше интересно и мога да кажа, че това е едно от най-смислените реалитита. Успехът на книгата е все известен и е спечелила много български литературни награди.  Май 1993г. обсадата на Сараево продължава вече повече от година. Двама влюбени младежи са едни от малкото запазили доброто у себе си. Давор е християнин, а Айда мюсюлманка. Това е причината поради, която хората неодобряват връзката им. Напрежението и разрухата в града ги подтикват да предприемат рисковано бягство. Двадесет години по-късно един българин и един сърбин разговарят и под влиянието на алкохола излизат мрачните тайни от миналото за една братоубийствена война.  Жанрът преплита минало и настояще. Стилът на „Аз още броя д

Да опитомиш сокол - многопластов български роман

Да опитомиш сокол Автор: Невяна Христова Издадена: 2017г. Издателство: Бард Цена: 17,99лв. Страници: 415 „Да опитомиш сокол” е поредната книга от български автор, която прочитам и ми харесва. Натъкнах се на книгата още, когато я издадоха през 2017г., ако не се лъжа беше към края на годината. Казах си, че трябва да я прочета, едната причина беше, че е от български автор, а втората обстановката, в която се развива действието , звучеше точно като за мен.  В романа се проследява живота на Франк и неговото пъстро семейство. От една страна рода на майка му от България, а от друга дядо му от Шотландия и баба му от Франция. Тези разнообразни семейни линии преплетени в гените на Франк са в основата на сложната му самоличност, която иска да открие човешките истини и да се самоопознае. Сингапур, Камбоджа, САЩ, Шотландия, Франция, Англия, България Франк преминава през всички тези места, за да намери това, което търси. Това е една от малкото книги, с която с

Довиждане февруари

Чудех се какъв пост да напиша тази седмица, за да не прекъсвам традицията ми всяка седмица да публикувам по веднъж. В крайна сметка се спрях на нещо като обобщение на прочетените от мен книги през февруари и написаните ревюта. Доволен съм от трите книги, които прочетох през месеца. Ако ме следите вероятно знаете кои са, но с няколко думи ще споделя впечатленията си от всяка. Прочетено "Сезонът на костите" от Саманта Шанън -  дълго врем тази поредицаме очакваше на рафта, докато не остана едно от малкото неща там. Оценката ми за тази книга е 4/6. Романът ми стори твърде объркващ и сложен с много герои без ясна цел. Въпреки това след като започнах "Орденът на ясновидците" разбрах, че всичко от първата книга е необходимо, за да се издигне основата на една невероятна поредица.  "Орденът на ясновидците" от Саманта Шанън - едно от най-добрите продължения, които съм чел. Много динамична с много изненади, детайлно описана обстановка с интригуващи