Skip to main content

Пазители - книга втора от поредицата на Цветелина Владимира





„Пазители” книга втора от поредицата „Проклятието на Воронина”
Автор: Цветелина Владимирова
Издателство: Orange books
Издадена: 2017г.
Цена: 11.90лв.
Ако не сте прочели първата книга не ви препоръчвам да четете това ревю, защото е възможно да има спойлери от „Вестители”.
След като Ксения и Игор преминават вековните закони за връзката между вестител и пазител всичко се променя. Тайна за същността на Ксения е разкрита, а с това навлича гнева на Тайният кръг. Всички пазители се обръщат срещу тях и те са принудени да бягат и да се крият. Ксения трябва да се промени и да се хвърли в неизвестното, за да успее на спаси всичко и всички, които обича.
Жанрът на книгата е urban fantasy и YA. В „Пазители” стилът на авторката вече е изграден и се наблюдава, че е написана много увлекателно.  Няма ненужни описания или сложни конструкции, които затрудняват разбирането на текста.
Действието продължава да се развива в Русия, но този път местата са по ограничени. Средата, в която се развива действието е подробно разкрита, като всяка ново място е описано така че да се изгради пълна представа на обстановката.

Събитията са мистериозни и малко неща могат да бъдат предсказани, но за сметка на това всяка една загадка или конфликт стига до своя край. Тъй че рано или късно ще се разбере всичко. Непрекъснато възникват нови въпроси за сметка на вече отговорените. Началото е грабващо с видението, което Ксения получава за смъртта на Игор и това се превръща в една от основните предпоставки за промяната във взаимоотношенията между Ксения и Игор. През целият роман се натрапваше техния романс ту бяха заедно и се обичаха, ту се мразеха и отблъскваха. Един от любимите ми моменти, през които почти изпаднах в еуфория беше… ами ще кажа само Романова. Това е достатъчно да го откриете.

Появяват се нови персонажи, някои от които са очаквани като биологичните родители(Владимир и Екатерина) на Ксения и някои, които са напълно неочаквани, но и достатъчно интригуващи, за да успеят да привличат вниманието. Това, което се наблюдава между Владимир и Екатерина е една дистанцираност вероятно породена от всичките проблеми с Тайният кръг. Въпреки че се намесват в живота на Ксения, тя не ги приема веднага. Дори отказва да ги определи като родители. Образът на Ксения претърпява много промени на моменти характера и може да подразни читателя, но с мен това не се случи. Друга подробност, която ме впечатли беше страхът, който Ксения изпитва. Бях изненадан от този детайл, след като многократно беше показано колко е борбена и че на всяка цена иска да постигне отмъщението, за което жадува. Това определено я направи много реален герой и може би ще се превърне в един от любимите ми женски персонажи. Освен Ксения имаше и други образи, които много ми допаднаха един от тях беше Франко. От самото начало харесах авантюристичния му нрав и изтънчеността, която излъчваше. Това, което беше постигнал, не беше за пренебрегване и одобрих действията на Ксения към него. Относно аферата между Ксения и Игор заемам страната на хората, които не я харесват. Аз се надявах Ксения да се събере с Майк, но след края на „Вестители” шансовете им се намалиха почти до 0.

Основната сюжетна линия – борбата с кръвожадните – продължава своето развитие и във втората част, но също така се появява и втори конфликт между Ксения и заобикалящата я компания и Тайният кръг. Това прави историята още по забъркана и сложна. Напрежението от враговете, които са на фронта е осезаемо. Всичко, което се случва е логично,но не липсват нито обрати, нито изненади. На моменти развитието забавяше ход, но продължава да бъде интересно, а и все пак трябва да има моменти, в които да може да си отдъхнем.

Краят беше ДИНАМИЧЕН. След като приключих и последната глава въздъхнах дълбоко, защото на моменти забравях да дишам. Оценката ми е 6/6. Препоръчвам книгата на тийн читателите, но и на всички българи, защото трябва да се знае коя е Цвети Владимирова. Очаквам с нетърпение третата книга от поредицата, за която само се знае заглавието – „Благословени”. Мисля, че някъде бях прочел, че премиерата й ще бъде през октомври, надявам се това да е истина, защото не знам колко ще издържа с този отворен и в същото време епичен край.

Comments

Popular posts from this blog

Довиждане февруари

Чудех се какъв пост да напиша тази седмица, за да не прекъсвам традицията ми всяка седмица да публикувам по веднъж. В крайна сметка се спрях на нещо като обобщение на прочетените от мен книги през февруари и написаните ревюта. Доволен съм от трите книги, които прочетох през месеца. Ако ме следите вероятно знаете кои са, но с няколко думи ще споделя впечатленията си от всяка. Прочетено "Сезонът на костите" от Саманта Шанън -  дълго врем тази поредицаме очакваше на рафта, докато не остана едно от малкото неща там. Оценката ми за тази книга е 4/6. Романът ми стори твърде объркващ и сложен с много герои без ясна цел. Въпреки това след като започнах "Орденът на ясновидците" разбрах, че всичко от първата книга е необходимо, за да се издигне основата на една невероятна поредица.  "Орденът на ясновидците" от Саманта Шанън - едно от най-добрите продължения, които съм чел. Много динамична с много изненади, детайлно описана обстановка с интригуващи

Аз още броя дните от Георги Бърдаров - историята на "Сараевските Ромео и Жулиета"

Аз още броя дните Автор: Георги Бърдаров Издателство: Сиела Издадена: 2016г. Страници: 182 Цена: 14лв. Линк към Goodreads „Аз още броя дните” е книгата, победител в конкурса на БНТ за дебютни романи „Ръкописа”. Гледал съм първите епизоди от предаването, защото ми беше интересно и мога да кажа, че това е едно от най-смислените реалитита. Успехът на книгата е все известен и е спечелила много български литературни награди.  Май 1993г. обсадата на Сараево продължава вече повече от година. Двама влюбени младежи са едни от малкото запазили доброто у себе си. Давор е християнин, а Айда мюсюлманка. Това е причината поради, която хората неодобряват връзката им. Напрежението и разрухата в града ги подтикват да предприемат рисковано бягство. Двадесет години по-късно един българин и един сърбин разговарят и под влиянието на алкохола излизат мрачните тайни от миналото за една братоубийствена война.  Жанрът преплита минало и настояще. Стилът на „Аз още броя д

Да опитомиш сокол - многопластов български роман

Да опитомиш сокол Автор: Невяна Христова Издадена: 2017г. Издателство: Бард Цена: 17,99лв. Страници: 415 „Да опитомиш сокол” е поредната книга от български автор, която прочитам и ми харесва. Натъкнах се на книгата още, когато я издадоха през 2017г., ако не се лъжа беше към края на годината. Казах си, че трябва да я прочета, едната причина беше, че е от български автор, а втората обстановката, в която се развива действието , звучеше точно като за мен.  В романа се проследява живота на Франк и неговото пъстро семейство. От една страна рода на майка му от България, а от друга дядо му от Шотландия и баба му от Франция. Тези разнообразни семейни линии преплетени в гените на Франк са в основата на сложната му самоличност, която иска да открие човешките истини и да се самоопознае. Сингапур, Камбоджа, САЩ, Шотландия, Франция, Англия, България Франк преминава през всички тези места, за да намери това, което търси. Това е една от малкото книги, с която с