Skip to main content

Месечно книжно предизвикателство


Днес ще ви представя една идея, която ми хрумна съвсем случайно - "Месечно книжно предизвикателство". Разглеждах различни книжни предизвикателства(reading challenge), които се поставят обикновено в началото на годината.Те включват определени теми или условия, при които трябва да прочетеш книга. Прииска ми се и на мен да се включа в подобно, но вече е средата на годината и някак не върви да го започна сега. Идеята за тези предизвикателства ми звучи страхотна, защото така няма да има моменти, в които няма да знаеш какво да четеш, а пък е възможно да откриеш нещо ново. Самите теми са широки по обхват и не те задължават точно към определени книги, а ти трябва да си ги избереш. Ще дам няколко примера, за да ви стане по-ясно, ако до сега не сте срещали подобно нещо:
Да прочета книга с повече от 500 страници
Да прочета книга от моето детство
Да прочета книга, която мога да завърша за 1 ден
Това са случайни примери, които открих, има много различни и забавни.

Идеята, която измислих е да си направим ежемесечно книжно предизвикателство. Всеки месец ще имаме определена тема, която ще трябва да изпълним и да напишем ревю на избраната от нас книга до края на месеца( в последния уикенд от месеца). Всеки ще може да се включи в "Ежемесечно книжно предизвикателство", а изборът на тема ще се осъществява по един от посочените начини в зависимост от участващите:
  1. Първият вариант е, ако желаещите да участваме сме малко(около 5 човека). Тогава всеки ще има месец, в който ще избере темата. Темата ще се обявява от предходния месец(от Юли за Август). Всички ще трябва да си изберем и прочетем книга от посочената тема до края на месеца и да публикуваме ревю на нея в последния уикенд. Тогава "домакинът" на месечното предизвикателство ще избере един от участващите, който ще бъде новият домакин и ще избере новата тема за следващия месец. След края на втория месец домакинът ще трябва да избере своя наследник, но няма да има право да посочи някой от вече избиралите теми. По този начин всеки ще може да има възможност да участва със своя тема в близките месеци. Ако някой бъде избран, но се откаже или не желае да обявява тема то тогава този, който го е избрал трябва да посочи втори човек.
  2. Другата алтернатива е, ако желаещите за участие са(повече от 10). Тук първият вариант е трудно приложим, защото ако например има 12 участващи, то в такъв случай нечий ред ще бъде след година, а това е твърде много време, според мен. При това положение изборът на тема ще става с гласуване чрез провеждане на кратка анкета. Предложенията и гласуването ще се провеждат след 24 число на всеки месеца. Всеки ще може да предложи тема и ще изготвя анкета с всички възможности. След това всички от участващите ще трябва да гласуват като няма да имат право да гласува за своята.

Друго задължение на избиращите теми ще бъде да посочат още в началото на месеца коя книга смятат да прочетат или да дадат някаква препоръка към тези, които не се сещат какво четиво да си изберат. Ако домакинът не е прочел книга от предложената от него тема то тогава трябва да каже какво възнамерява да прочете или ако домакинът е запознат с предложената от него тема тогава трябва да даде някои добри препоръки от вече прочетени книги.

Ако имате някакви въпроси не се притеснявайте да попитате. Всички желаещи да участват трябва да се свържат с мен и да ми кажат - име, име на блога.
Може да се свържете с мен като ми пишете на facebook страницата или долу в коментарите.
Ще се радвам да участват повече хора и да създадем една ежемесечна традиция в четенето.
Facebook страница
Благодаря ви за отделеното внимание.😊





Comments

Popular posts from this blog

Аз още броя дните от Георги Бърдаров - историята на "Сараевските Ромео и Жулиета"

Аз още броя дните Автор: Георги Бърдаров Издателство: Сиела Издадена: 2016г. Страници: 182 Цена: 14лв. Линк към Goodreads „Аз още броя дните” е книгата, победител в конкурса на БНТ за дебютни романи „Ръкописа”. Гледал съм първите епизоди от предаването, защото ми беше интересно и мога да кажа, че това е едно от най-смислените реалитита. Успехът на книгата е все известен и е спечелила много български литературни награди.  Май 1993г. обсадата на Сараево продължава вече повече от година. Двама влюбени младежи са едни от малкото запазили доброто у себе си. Давор е християнин, а Айда мюсюлманка. Това е причината поради, която хората неодобряват връзката им. Напрежението и разрухата в града ги подтикват да предприемат рисковано бягство. Двадесет години по-късно един българин и един сърбин разговарят и под влиянието на алкохола излизат мрачните тайни от миналото за една братоубийствена война.  Жанрът преплита минало и настояще. Стилът на „Аз още броя д

Последната ми лятна ваканция и блог планове

Последната ми лятна ваканция е към своя край, а с нея и времето, в което мога да живея безгрижно и спокойно. Едно лирическо отклонение преди това, не знам дали ще пиша други лични постове, но Label-а/Етикета, който измислих много ми харесва - Лично и нетипично(не че на някой ще му пука). В тази публикация няма да говоря толкова за книги, колкото за лятото ми. На първо място правя този анализ за себе си, а на второ, за да споделя нещо лично и какви са плановете ми свързани с блога. За разлика от повечето 11 класници моята лятна ваканция започна на 13 юли, защото имахме две седмици "производствена практика". След 13 юли главното ми занимание бяха шофьорските курсове. Теорията я минах през юни, взех си листовките без грешка и се фокусирах върху по-трудната практическа част. Честно казано всички фрази и съвети, които смятах за банални от сорта на "най-важното е да си спокоен", "колкото повече караш, толкова по-добър ще ставаш", са абсолютно верни. В

Първо впечатление за поредицата "Кралицата на здрача" от Гери Йо

От доста време не съм публикувал нищо в блога, но тази седмица се завръщам с нещо, което не съм правил до сега. Нина от Wanderbook ме покани да участвам в това блог събитие, чиято цел е да отпразнуваме годишнината от издаването на книгите на Гери Йо. Ще ви цитирам точно каква е същността на инициативата: Какво е събитието? Blog hop! Или както аз обичам да му викам - блог-подскок :D Какво е това? Поредица от постове на дадена тема, като всеки блог препраща към следващия. Например на първия ден блог А публикува интервю и прилага линк към блог Б, където на другия ден ще им пост. Каква е темата? Годишнината (всъщност 4 години), откакто авторката Гери Йо / Gergana Mitrikova спря да бъде графоман и стана автор (по нейни думи). Тя се чудеше как да отпразнува и аз се съгласих да ѝ помогна. Постовете ще бъдат за поредицата ѝ "Кралицата на здрача", за бъдещи планове и интервюта. А освен да разберем повече за творчеството ѝ, докато подскачаме насам-натам, ще научи