Skip to main content

Юнска равносметка и юлски планове

Юни ми беше доста натоварен месец и не съм прочел много книги. Поради края на срока и учебната година нямах много свободно време, но сега, гледайки как Юли се задава от хоризонта се радвам, че ще имам предостатъчно време за четене и писане. Въпреки това мога да заявя, че книжния ми юни се отличаваше с качеството от колкото с количество.

Първата книга, която прочетох беше "И дъхът стана въздух" на Пол Каланити. Не мисля, че скоро ще забравя тази книга, защото ме остави без думи и с напиращи сълзи. От много време й бях хвърлил поглед и добре, че бяха майските панаири на книгата, за да си я поръчам. До сега не съм чел никакви български мнения за тази книга и не мисля, че е много популярна у нас. Затова ми е любопитно да разбера дали вие сте е и какво ви е мнението. Ревю на книгата.

Втората книга, която прочетох беше "Сол при солта" на Рута Сепетис. Отново книгата дойде при мен, благодарение на майските промоции. Избрах "Сол при солта", защото гледах и прочетох много ревюта за тази книга и всички бяха положителни. В началото не ми допадаше идеята за сюжет от четири различни гледни точки, но накрая се навих да е прочета, като гледах колко много хора е обожават. Ревю на книгата


Да прочета

През юли искам да прочета "Човек на име Уве" от Фредрик Бакман. Много харесвам "Баба праща поздрави и се извинява" както и "Брит-Мари беше тук", затова реших да дам шанс и на първата му книга. За нея знам, че е най-добрата на Бакман но просто до сега не ме грабваше нещо.

Друга книга, която ще прочета е третата от малките книги за света на Хари Потър. "Hogwarts: An Incomplete and Unreliable Guide(Хогуортс недовършено и ненадеждно ръководство) " от Дж,К,Роулинг. Чел съм предишните две и са интересни, защото ни дават допълнителна информация за определени герой и образи. По обем са малки максимум 100 страници тъй че се четат за един ден.

Третата книга, която ми се ще да е довърша е "Малкият приятел" на Дона Тарт. Почнах е още през април, но не се случваше нищо, което да ме грабне, затова и е оставих. Иска ми се да е довърша, за да мога да изкажа завършено мнение.


През юни не публикувах книжни ревюта, защото бях зает главно с писането на разказа "Изборът на Женя", но през юли ще имам повече време за ревюта. Интересно ми е да разбера дали сте чели някоя от тези книги и какво е мнението ви.

Comments

Popular posts from this blog

Аз още броя дните от Георги Бърдаров - историята на "Сараевските Ромео и Жулиета"

Аз още броя дните Автор: Георги Бърдаров Издателство: Сиела Издадена: 2016г. Страници: 182 Цена: 14лв. Линк към Goodreads „Аз още броя дните” е книгата, победител в конкурса на БНТ за дебютни романи „Ръкописа”. Гледал съм първите епизоди от предаването, защото ми беше интересно и мога да кажа, че това е едно от най-смислените реалитита. Успехът на книгата е все известен и е спечелила много български литературни награди.  Май 1993г. обсадата на Сараево продължава вече повече от година. Двама влюбени младежи са едни от малкото запазили доброто у себе си. Давор е християнин, а Айда мюсюлманка. Това е причината поради, която хората неодобряват връзката им. Напрежението и разрухата в града ги подтикват да предприемат рисковано бягство. Двадесет години по-късно един българин и един сърбин разговарят и под влиянието на алкохола излизат мрачните тайни от миналото за една братоубийствена война.  Жанрът преплита минало и настояще. Стилът на „Аз още броя д

Довиждане февруари

Чудех се какъв пост да напиша тази седмица, за да не прекъсвам традицията ми всяка седмица да публикувам по веднъж. В крайна сметка се спрях на нещо като обобщение на прочетените от мен книги през февруари и написаните ревюта. Доволен съм от трите книги, които прочетох през месеца. Ако ме следите вероятно знаете кои са, но с няколко думи ще споделя впечатленията си от всяка. Прочетено "Сезонът на костите" от Саманта Шанън -  дълго врем тази поредицаме очакваше на рафта, докато не остана едно от малкото неща там. Оценката ми за тази книга е 4/6. Романът ми стори твърде объркващ и сложен с много герои без ясна цел. Въпреки това след като започнах "Орденът на ясновидците" разбрах, че всичко от първата книга е необходимо, за да се издигне основата на една невероятна поредица.  "Орденът на ясновидците" от Саманта Шанън - едно от най-добрите продължения, които съм чел. Много динамична с много изненади, детайлно описана обстановка с интригуващи

Да опитомиш сокол - многопластов български роман

Да опитомиш сокол Автор: Невяна Христова Издадена: 2017г. Издателство: Бард Цена: 17,99лв. Страници: 415 „Да опитомиш сокол” е поредната книга от български автор, която прочитам и ми харесва. Натъкнах се на книгата още, когато я издадоха през 2017г., ако не се лъжа беше към края на годината. Казах си, че трябва да я прочета, едната причина беше, че е от български автор, а втората обстановката, в която се развива действието , звучеше точно като за мен.  В романа се проследява живота на Франк и неговото пъстро семейство. От една страна рода на майка му от България, а от друга дядо му от Шотландия и баба му от Франция. Тези разнообразни семейни линии преплетени в гените на Франк са в основата на сложната му самоличност, която иска да открие човешките истини и да се самоопознае. Сингапур, Камбоджа, САЩ, Шотландия, Франция, Англия, България Франк преминава през всички тези места, за да намери това, което търси. Това е една от малкото книги, с която с