Skip to main content

Далечна светлина - как се пуска машината за плач



Далечна светлина

Автор: Софи Лагуна

Издадена: 2014

Издателство: Еднорог

Цена: 15,90лв.

Страници: 350

Линк към Goodreads


Софи Лагуна е австралийска писателка, а „Далечна светлина”  е втората й книга за възрастни, която е отличена с няколко награди. Романът се появи в края на 2017г. на българския пазар. Прочетох все позитивни мнения и разбирам защо това е така. 


Джими Флик е дете, което не прилича на своите връстници. Джими вижда света по-различен начин и не разбира повечето хора. Вълнението му се появява от най-малкото нещо, което го впечатли, а тъгата никога не го е посещавала. Живее заедно с майка си, баща си и брат си. На пръв поглед изглеждат задружно семейство. Майката на Джими е единственият човек, който разбира момчето. Един ден светът на Джими се разпада и той не знае за къде да се хване и как да открие спасението, което изглежда невъзможно.


„Далечна светлина” е един съвременен роман, написан по невероятен начин. Софи Лагуна пише по абсолютно въздействащо. Тя успява да провокира всяко едно от сетивата ни и така ни прави част от историята. Книгата се чете с лекота и въпреки тежките моменти е създала една спокойна и реална атмосфера през погледа на Джими. Стилът на авторката определено успя да ме направи част от живота на хлапето. Чувствах се, като част от семейството и съпреживявах случващото се. Често си представях или си спомнях за подобни моменти в собствения ми живот, понеже има сцени от ежедневието ни.

Обстановката е истинска и действието се развива на източното крайбрежие на Австралия. Домът на семейство Флик е разположен в предградие на Мелбърн. За първи път чета книга, чийто е сюжет свързан с Австралия и това ми хареса като нещо ново и вълнуващо. По едно време има и моменти, в които се пренасяме на остров(не мога да си спомня името). Тази част ми е любима. Времето прекарано там на Джими и баща му с чичо му е райско описано. Океанът, плажът, вълните. Едно от нещата, които обожавам е морето, а Софи Лагуна е пресъздало сцените там искрено и пленяващо.


Главният герой е Джими и виждаме света през неговите невероятни очи. Джими е едно малко дете, което е определено като различно – предполагам, че е с аутизъм, въпреки че никъде не се споменава. За мен дори и да е с аутизъм това не го прави по някакъв начин ненормален. Авторката ни представя обективно държанието и мислите му. Заключението, което аз си направих е, че Джими си прилича с всяко дете на неговата възраст на 99%. Всички деца са активни, викат, радват се и беснеят. Една от думите, с които мразя да се описва човек е „обикновен”, но няма да започва да развивам идеите си сега. Другите важни герои са семейството му. Мама(Пола) е майката. Изречението ми може да ви се стори нелепо, но не може да опишеш какво е „майка”. Баща му е много променлив персонаж,но си има причина, тук няма да навлизам в подробности. Роб е по-големият брат, който винаги е готов, ако трябва да убие за Джими. Роб ми е един от любимите герой, който ще помня известно време. Ако ви се чете книга през погледа на дете тази определено си струва, защото Джими е добронамерен, искрен и неразбиращ света на възрастните. Той е съхранил детската си чистота и невинност.
 

Сюжетът не е определен от самото начало. Действието просто започва, но това от своя страна го прави още по-реално. Проблеми се загатват от първите страници, но те не могат да се разрешат просто така. Дори не сте сигурни дали нещата ще се наредят. Действието е адекватно за повествованието. Ако си мислите, че има напрегнати сцени или обрати на 360 градуса, то това не е книгата за вас. За сметка на това страниците са напоени с емоции. Най-обикновената сцена като вечеря или разходка може да ви трогне и да ви накара да почувствате топлината. Финалът е неочакван, но е нещо, за което ще се надявате да се случи. На мен ми въздействат истински, поради лични причини. Въпреки това предполагам, че ще зароди емоции и у вас.

Препоръчвам книгата на хора, които имат някакви предразсъдъци към различните деца, защото тя ще ви докаже, че сте грешали. „Далечна светлина” е много стойностна книга, от която може да научите много. Страшно се радвам, че се докоснах до тази творба и оценката ми е ... 
 

 
 
 

Comments

Popular posts from this blog

Аз още броя дните от Георги Бърдаров - историята на "Сараевските Ромео и Жулиета"

Аз още броя дните Автор: Георги Бърдаров Издателство: Сиела Издадена: 2016г. Страници: 182 Цена: 14лв. Линк към Goodreads „Аз още броя дните” е книгата, победител в конкурса на БНТ за дебютни романи „Ръкописа”. Гледал съм първите епизоди от предаването, защото ми беше интересно и мога да кажа, че това е едно от най-смислените реалитита. Успехът на книгата е все известен и е спечелила много български литературни награди.  Май 1993г. обсадата на Сараево продължава вече повече от година. Двама влюбени младежи са едни от малкото запазили доброто у себе си. Давор е християнин, а Айда мюсюлманка. Това е причината поради, която хората неодобряват връзката им. Напрежението и разрухата в града ги подтикват да предприемат рисковано бягство. Двадесет години по-късно един българин и един сърбин разговарят и под влиянието на алкохола излизат мрачните тайни от миналото за една братоубийствена война.  Жанрът преплита минало и настояще. Стилът на „Аз още броя д

Да опитомиш сокол - многопластов български роман

Да опитомиш сокол Автор: Невяна Христова Издадена: 2017г. Издателство: Бард Цена: 17,99лв. Страници: 415 „Да опитомиш сокол” е поредната книга от български автор, която прочитам и ми харесва. Натъкнах се на книгата още, когато я издадоха през 2017г., ако не се лъжа беше към края на годината. Казах си, че трябва да я прочета, едната причина беше, че е от български автор, а втората обстановката, в която се развива действието , звучеше точно като за мен.  В романа се проследява живота на Франк и неговото пъстро семейство. От една страна рода на майка му от България, а от друга дядо му от Шотландия и баба му от Франция. Тези разнообразни семейни линии преплетени в гените на Франк са в основата на сложната му самоличност, която иска да открие човешките истини и да се самоопознае. Сингапур, Камбоджа, САЩ, Шотландия, Франция, Англия, България Франк преминава през всички тези места, за да намери това, което търси. Това е една от малкото книги, с която с

Довиждане февруари

Чудех се какъв пост да напиша тази седмица, за да не прекъсвам традицията ми всяка седмица да публикувам по веднъж. В крайна сметка се спрях на нещо като обобщение на прочетените от мен книги през февруари и написаните ревюта. Доволен съм от трите книги, които прочетох през месеца. Ако ме следите вероятно знаете кои са, но с няколко думи ще споделя впечатленията си от всяка. Прочетено "Сезонът на костите" от Саманта Шанън -  дълго врем тази поредицаме очакваше на рафта, докато не остана едно от малкото неща там. Оценката ми за тази книга е 4/6. Романът ми стори твърде объркващ и сложен с много герои без ясна цел. Въпреки това след като започнах "Орденът на ясновидците" разбрах, че всичко от първата книга е необходимо, за да се издигне основата на една невероятна поредица.  "Орденът на ясновидците" от Саманта Шанън - едно от най-добрите продължения, които съм чел. Много динамична с много изненади, детайлно описана обстановка с интригуващи