Skip to main content

Сезонът на костите - Саманта Шанън



Сезонът на костите

Автор: Саманта Шанън

Издателство: Сиела

Издадена: 2013г.

Страници: 502

Цена: 18лв.

Линк към Goodreads



„Сезонът на костите” е дебютният роман на Саманта Шанън. С публикуването си успява да пожъне голям успех и дори ще бъде филмиран. Някои хора даже я сравняват с Дж.К.Роулинг и прогнозират поредицата й да се превърне в следващата световна сензация. На мен книгата ми попадна случайно и това, което ме привлече беше ниската цена(беше намалена от издателството). Няколко месеца стоеше на рафта ми, докато й дойде реда. Преди да започна със същинската част искам да вметна колко яка е корицата. Цветовете и дизайнът, който се различава с чуждестранния, са изключителни. Художникът е Стоян Атанасов и ако чете това го поздравявам.

Годината е 2059-а. Обединеното кралство е завладяно от тоталитарно общество на име Сцион, която главна цел е преследване на зрящи. Зрящите са хора с различни дарби, които им позволяват да се свързват с етера(невидимата част от света, обитавана от духове). Пейдж Махони е деветнайсетгодишно момиче, което има рядката дарба да влиза в мислите на другите и да напуска тялото си. Тя работи за организация, основана от зрящи, докато един ден не я залавят властите. Те я отвеждат на място, което се е считало за изчезнало. Там управляват мистериозни същества и Пейдж е поверена на едно от тях - Лорда. За разлика от другите наставници Лорда се държи мило с нея, но зад тази доброто се крие нещо друго. Пейдж ще даде всичко, за да разбере мотивите на господаря си и да спечели свободата си.

Романът е написан в типичния за жанр стил – фентъзи/антиутопия. Не открих нещо, с което да се откроява от подобни творби, но имайки в предвид, че това е първата книга на авторката не го приемам като минус. Предполагам, че в следващите заглавия от поредицата ще обособи начина си на разказване и ще започне да изпъква. В началото ми хареса това, че има графики и карта на местоположението. Много обичам подобни графични допълнения към дадена книга. Графиките на разредите ясновидство са страшно полезни, ако ги нямаше щеше да е много трудно да разберете цялата концепция за света.
Действието се развива на две места. Първоначално е в Лондон, а по-късно в Шеол 1 или  по-известен като Оксфорд. Обстановката е едно от любимите ми неща. Основава се на реалността и често се срещат истински места и забележителности от градовете. Много добре са преплетени с измислицата. Самата среда е много интересна, защото не е потенциално бъдеще, а света е алтернативен на нашия. Правителството на Сцион управлява още от края на 19в. Тъй че е едновременно близък, но и различен със съвременността. 

Героите са много и разнообразни. Пейдж като главна героиня е добре изграден персонаж наблюдава се и промяна в начина и на мислене. Другият интересен и многоцветен герой е Лорда. След Пейдж той е вторият по-важност. До края мотивите му са неясни за читателя като авторката загатва по-малко от мистериозния му характер. Едно от нещата, които ме разочарова са останалите персонажи. При тях липсва дълбочина и някои ми се сториха излишни. Повечето от героите в „Сезонът на костите” ме съмняват да се появят по нататък. 

Сюжетът го определям като оригинален, но често казано не ме впечатли много. Идеята за света е трудна за разбиране. Може да не схванете всичко и до края. От друга страна е първа книга и с това поставя основите на един необикновен свят. Друго нещо, което не разбрах е защо има толкова много подраздели на ясновидството. Основните раздели са 7, но под тях има още много. Един от тях притежава още 23 разновидности. Това ми се струва излишно и напрягащо читателя с това да търси към кой разред спада даден герой. Като изключим средата на романа, книгата е динамична. През цялото време има усещане за напрежение и несигурност. Самият свят е обграден от безнадеждност и те провокира да четеш и да се надяваш за подобрение. Финалът е претъпкан от екшън и това ме спечели като ми показа, че книгата има потенциал.

Препоръчвам книгата първо на феновете на антиутопичния жанр, защото е близка по усещане с други поредици от стила. Също така мисля, че ще се хареса и на прочелите „Благословени” от Цветелина Владимирова. Имаше моменти, които ми напомняха на нея, а и Пейдж и Ксения имат някои прилики в характерите. Колебаех се за оценката, защото обикновено съм склонен да давам повече. Този път обаче реших да направя обратното. Оценката ми е 4/6 като при втората книга, ако имам подобни размисли ще дам по-високата(краят на срока е учащите ще разберат схемата с този срок ти давам, но другия ще си взема). Втората книга вече я започнах и ми е много интересно как ще се доразвие действието.



Comments

Popular posts from this blog

Аз още броя дните от Георги Бърдаров - историята на "Сараевските Ромео и Жулиета"

Аз още броя дните Автор: Георги Бърдаров Издателство: Сиела Издадена: 2016г. Страници: 182 Цена: 14лв. Линк към Goodreads „Аз още броя дните” е книгата, победител в конкурса на БНТ за дебютни романи „Ръкописа”. Гледал съм първите епизоди от предаването, защото ми беше интересно и мога да кажа, че това е едно от най-смислените реалитита. Успехът на книгата е все известен и е спечелила много български литературни награди.  Май 1993г. обсадата на Сараево продължава вече повече от година. Двама влюбени младежи са едни от малкото запазили доброто у себе си. Давор е християнин, а Айда мюсюлманка. Това е причината поради, която хората неодобряват връзката им. Напрежението и разрухата в града ги подтикват да предприемат рисковано бягство. Двадесет години по-късно един българин и един сърбин разговарят и под влиянието на алкохола излизат мрачните тайни от миналото за една братоубийствена война.  Жанрът преплита минало и настояще. Стилът на „Аз още броя д

Довиждане февруари

Чудех се какъв пост да напиша тази седмица, за да не прекъсвам традицията ми всяка седмица да публикувам по веднъж. В крайна сметка се спрях на нещо като обобщение на прочетените от мен книги през февруари и написаните ревюта. Доволен съм от трите книги, които прочетох през месеца. Ако ме следите вероятно знаете кои са, но с няколко думи ще споделя впечатленията си от всяка. Прочетено "Сезонът на костите" от Саманта Шанън -  дълго врем тази поредицаме очакваше на рафта, докато не остана едно от малкото неща там. Оценката ми за тази книга е 4/6. Романът ми стори твърде объркващ и сложен с много герои без ясна цел. Въпреки това след като започнах "Орденът на ясновидците" разбрах, че всичко от първата книга е необходимо, за да се издигне основата на една невероятна поредица.  "Орденът на ясновидците" от Саманта Шанън - едно от най-добрите продължения, които съм чел. Много динамична с много изненади, детайлно описана обстановка с интригуващи

Да опитомиш сокол - многопластов български роман

Да опитомиш сокол Автор: Невяна Христова Издадена: 2017г. Издателство: Бард Цена: 17,99лв. Страници: 415 „Да опитомиш сокол” е поредната книга от български автор, която прочитам и ми харесва. Натъкнах се на книгата още, когато я издадоха през 2017г., ако не се лъжа беше към края на годината. Казах си, че трябва да я прочета, едната причина беше, че е от български автор, а втората обстановката, в която се развива действието , звучеше точно като за мен.  В романа се проследява живота на Франк и неговото пъстро семейство. От една страна рода на майка му от България, а от друга дядо му от Шотландия и баба му от Франция. Тези разнообразни семейни линии преплетени в гените на Франк са в основата на сложната му самоличност, която иска да открие човешките истини и да се самоопознае. Сингапур, Камбоджа, САЩ, Шотландия, Франция, Англия, България Франк преминава през всички тези места, за да намери това, което търси. Това е една от малкото книги, с която с